Funderar du på att starta en artikelkatalog?

Jag har pysslat med internethandel ett tag nu och har länge kämpat med hur man skall kunna bli bättre på sökmotoroptimering.  Det var bland annat därför som jag deltog i Sverigemästerskapen i SEO 2011 för att utveckla mina fördigheter inom detta område. Det är ganska kul för jag sre verkligen hur jag blir bättre och bättre på att sökmotoroptimera mina texter för varje dag som går. Mina webbplatser har klättrat rejält i sökresultaten och det börjar till och med trilla in lite pengar.

Något som jag upptäck är väldigt effektivt är att skriva artiklar och längre texter. Det verkar verkligen som om Google älskar denna typ av text. Om ett inlägg är längre än minst 300 ord är sannolikheten väldigt stor att det kommer klassas som relevant. Givetvis är det även viktigt att skriva ordentliga texter, det vill säga på korrekt svenska och använda allmänt läsvänligt språk.

En annan sak som du bör tänka på när du skapar artiklar av detta slag är att skriva för dina läsar och inte bara skriva för att du skall placera dig så högt upp i sökmotorer som möjligt. Skriver man om relevanta saker kommer andra vilja läsa din text och kanske även välja att lämna en kommentar eller två.

Att driva en egen artikelsida är framförallt fördelaktigt eftersom du då slipper att skriva alla texter själv. Du låter helt enkelt andra göra ditt jobb. Vad tjänar jag på de? Jo, eftersom Google värderar innehållet och då framförallt mängden av relevant innehåll på en webbplats väldigt högt, är det fördelaktigt att ha andra skribenter på din sida som hjälper dig att skriva ihop material.

Det finns även möjlighet att tjäna pengar på artikelkataloger. När du väl publicerat ett större antal texter kan du välja att lägga till olika typer av annonser. När folk klickar på en annos får du en viss summa pengar som du kan använda för att exempelvis förbättra din sida eller köp nya domännamn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0