Sjukstuga


Jag tycker att vi klarat oss lindrit undan denna vinter (peppar peppar). Vi är ändå 6 personer i vårt lilla hus nu, och konstigt vore det om inte förkylningarna kom och gick (vilket de ju har gjort också), men värre än så har det knappt varit.

Butte hade ett par tre dagar med feber och magont, Skami likaså, och nu är det Rutgerts tur, han har nog åkt på en ordentlig Influensa för han har feber, jätteont i huvudet och är darrig och ynklig.Blir ingen kompis på besök idag.

Jag är mycket tacksam så länge jag får vara hyfsat frisk, för ingen jävel lämnar mamma ifred ändå, hur dålig hon än är. Skulle jag ligga kvar i sängen mer än en kvart efter att alla andra gått upp är det alltid nån som måste komma med nåt Mycket Viktigt Ärenden som bara jag kan lösa, som tex ”ska vi öppna ett nytt mjölkpaket nu när det gamla är tomt”??!! eller ”var är mina strumpor mamma”??!!

Nä, får väl ta och pyssla om vår sjukling lite, en puss på pannan så känns det liiite bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0